Considerations about chemistry education and history of science in Nilópolis

Authors

  • Carolina Luiza de Castro da Silva Programa de Pós-Graduação em Educação, Universidade Federal Fluminense (UFF)
  • Verônica Pimenta Velloso Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro (IFRJ)

DOI:

https://doi.org/10.53727/rbhc.v10i2.123

Keywords:

chemistry education, intersubjectivity, Baixada Fluminense

Abstract

The considerations about the process of institutionalization of chemistry education in Baixada Fluminense, presenting this text, was built up during the developing of a research project that discuss the institutionalization of natural science in Rio de Janeiro, Nilópolis and environs. This project used the history of science to comprehend the chemistry education in this region, exploring the intersubjectivities inherent the process of institutionalization of the chemistry teaching from the speech of teachers belonging the Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro, campus Nilópolis.

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Author Biographies

Carolina Luiza de Castro da Silva, Programa de Pós-Graduação em Educação, Universidade Federal Fluminense (UFF)

Licenciada em Química, é doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal Fluminense. Contudo, este texto foi produzido após sua entrada no Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências - Mestrado Acadêmico, no Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro, Nilópolis.

Verônica Pimenta Velloso, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro (IFRJ)

Doutora em História das Ciências e da Saúde (Casa de Oswaldo Cruz/Fiocruz), docente do Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências do Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia do Rio de Janeiro/Nilópolis.

Published

2017-12-19

Issue

Section

Articles